Kontakt os

Hælspore

Behandling af hælspore tilbydes i Hillerød

Mange oplever hælspore og periodevise smerter i en eller begge hæle. Ofte opstår smerterne efter kortere eller længere tids overbelastning som fx. vandreture, byferie eller forkerte sko, men kan også være kommet uden nogen oplagt årsag. Få behandling af hælsmerter og hælspore i klinikken i Hillerød.

Hvad er plantar fasciitis?

Svangsenen (fascia plantaris) holder foden oppe i en bue og fungerer som en elastik, der driver os fremad ved gang og løb. Der går mange kræfter gennem denne struktur og hvis den fejlbelastes kan der over tid opstå inflammation. Det kaldes faciitis plantaris. I daglig tale bruges udtrykket hælspore ofte lidt misvisende om alle typer hælsmerter, herunder faciitis plantaris. Denne inflammation reparerer kroppen selv meget effektivt HVIS der er gode betingelser for dette.

Hvad er en hælspore?

Hvis fejlbelastningen ikke korrigeres kan der over tid opstå forkalkninger i svangsenen, typisk der hvor den sidder fast på knoglerne. Det kaldes hælspore og kan ses på røntgen.

En undersøgelse hos Kiropraktisk Klinik ved Slottet i Hillerød vil altid indeholde en nøje gennemgang af fodens biomekanik, dvs funktionen i alle fodens led og muskler. Desuden vurderes funktionen i både knæled, hofteled, bækkenled og rygsøjle. En udvidet ganganalyse vil ofte afsløre både nye og gamle kompensatoriske bevægemønstre som kan have betydning for hvilken indsats der er bedst for dig. En grundig undersøgelse er altafgørende for at kunne give den bedste behandling af dit fodproblem.

Hos Kiropraktisk Klinik ved Slottet vil du blive undersøgt grundigt og vi vil sammen lægge en behandlingsplan. Ofte indebærer planen en eller anden form for hjemmeøvelser i større eller mindre omfang. Såfremt der er behov for supplerende behandling eller yderligere udredning vil du blive sendt videre.

Kontakt os

Har du spørgsmål eller kommentarer? Benyt dig af formularen, og vi vil vende tilbage til dig hurtigst muligt.